جستجو
فیلتر ها
بستن

قله دماوند مرداد 95

برنامه: قله دماوند از جبهه غربی منطقه: پلور - لاریجان - آمل - مازندران تاریخ اجرای برنامه: 1395/05/08,09 تعداد همنوردان: 14 نفر سرپرست: آقای امیر آرزه

QR-Code

شروع برنامه ساعت 5 صبح 95/05/08 از اسلامشهر با مینی بوس جناب جعفری و همراهی 12 نفر از اعضای گروه که جمعا 14 نفر شدیم.
انتظار ترافیک سنگین دو روز تعطیل را داشتیم که خوشبختانه نه هنگام رفت و نه هنگام برگشت درگیر هیچ ترافیکی نشدیم.
طی 3 ساعت یعنی در ساعت 8 صبح در قرارگاه پلور بوده و بعد از صبحانه ای سبک و کرایه یک دستگاه نیسان به سمت پارکینگ غربی که اول مسیر غربی می باشد، به راه افتادیم .
این توضیح کوچک را خدمت دوستانی که در آینده این مسیر را خواهند رفت ذکر کنم که کرایه مصوب نیسان از قرارگاه پلور تا پارکینگ غربی برای 9 الی 10 نفر 1,700,000 ریال می باشد ولی چنانچه نفرات بیشتر باشد مبلغ کرایه با توافق بین راننده و مسافران نهایی خواهد شد.
1:30 ساعت از پلور تا پارکینگ غربی طول خواهد کشید که با توجه به نیسان های قدیمی آنجا بسیار آزار دهنده می باشد و توصیه من این است که با توافق با همان وسیله اولیه، مینی بوس و یا اتوبوس گروه یک راست تا پارکینگ برود .
البته گروه ما با تصور به اینکه مسیر از محیط بانی به بعد برای وسیله های بدون مجوز بسته است این کار را انجام نداد.
در ساعت 10 صبح جمعه در پارکینگ بودیم.
بعد از پیاده شدن از نیسان و گذاشتن قرار برگشت با راننده در ساعت 10:50 از پاکوب مشخصی در غرب به سمت پناه گاه سیمرغ به راه افتادیم . سر قدم ، جناب ارسلان قلی پور و عقب دار جناب مهدی فرهنگ و یحیی شکری انتخاب شدند.
ریتم حرکت ثابت و سر قدم منظم و همچنین مدیریت قوی جناب ارسلان در توقف ها و استراحت های گروه ، ایشان را بهترین انتخاب بنده برای جلو داری در برنامه کردند. همچنین تجربه اقای مهدی فرهنگ و توان بسیار زیاد اقای یحیی شکری به عنوان عقب دار گروه و همراهی با عقب مانده ها ، خیال بنده را برای عقب گروه راحت کرد.
در ساعت 13:30 بعد از حدود سه ساعت ، 12 نفر از اعضای گروه به پناه گاه سیمرغ رسیدیم و بعد از نیم ساعت اقای جعفری و یکی از اعضا که حال مساعدی نداشته و از همان اول مسیر ارتفاع زده شده بود ، به پناه گاه رسیدند .
از نظر بنده وجود اقای جعفری هم در هر برنامه ای بسیار سودمند است . ایشان فرد بسیار قابل اعتمادی در همراهی افراد عقب مانده در صعود یا برگشت از نیمه راه هستند.
با کمی خوش شانسی ، پناهگاه را خالی یافتیم.
شب را در پناهگاه سیمرغ که پناهگاهی کوچک در دو طبقه و دارای روشنایی توسط پنل های خورشیدی است گذراندیم. پناهگاه سیمرغ دارای سرویس بهداشتی و در نزدیکی آن جویباری است که آب آن از آب شدن برفهای اطراف تامین میشود.
صبح شنبه 95/05/09 ساعت 5 صبح بیدار شدیم و ساعت 6:20 با 13 نفر به سمت قله حرکت کردیم. مسیر رفت قله از ابتدای یال گرده ای در پشت پناهگاه شروع شده و مستقیم تا قله ادامه می یابد. بیشتر مسیر سنگی است و با توجه به شیب نسبتا تند مسیر احتمال ریزش سنگ کم نیست، لذا باید با احتیاط عبور کرد، هم از جهت ریزش سنگ توسط گروه های جلو تر و هم ریزش سنگ توسط گروه خودمان که برای نفرات پایین خطرناک میباشد.
2 تن از دوستان ما که تا اندازه ای دچار ارتفاع زدگی و تخلیه انرژی شده بودند با صلاح دید بنده در نزدیکی قله توسط آقای جعفری به سمت پایین راهنمایی شدند.
در ساعت 12:35 قله دماوند از یال غربی صعود شد که سرجمع 6 ساعت و 15 دقیقه زمان صعود از پناهگاه سیمرغ تا قله طول کشید .
بعد از 25 دقیقه عکس گرفتن و تجدید قوا در روی قله در ساعت 13 شروع به برگشت کرده و از مسیر شن اسکی در غرب مسیر صعود که کمی پایین تر از قله شروع میشود، طی 3 ساعت به پناهگاه سیمرغ رسیدیم .
زمان لازم برای طی کردن مسیر پناهگاه سیمرغ تا پارکینگ غربی 1:30 میباشد و پس از ان حدود 1:15 دقیقه نیسان سواری بسیار عذاب آور.
گروه شام را در پلور میل کرده و در مسیری بدون ترافیک پس از 3 ساعت در ساعت 24 به اسلامشهر رسید.

تنظیم کننده گزارش و سرپرست گروه: امیر آرزه
نفرات شرکت کننده :

خانمها: خانم رجبی

آقایان:  داود رضایی، ارسلان قلی پور، مهدی فرهنگ، پرویز قلی پور، یحیی شکری، رضا منفرد، جواد حیدری، محمدی، پیام، بهروز عسگری و آقای جعفری که راننده نیز بودند.

در ساعت 10 صبح جمعه در پارکینگ بودیم.
با کمی خوش شانسی ، پناهگاه را خالی یافتیم.